Ce sa nu faceti – filtre

Ce sa NU faceti daca filtrul de particule este infundat:

Nu regenerati fortat un filtru de particule blocat, poate duce la arderea sau craparea lui si blocarea turbinei.
Solutiile de curatare pe baza de apa nu sunt recomandate, acestea ducand la deteriorarea capacitatii filtrului cu 25-30% conform celor de la BM Catalysts
Nu incalziti filtrul de particule. “Temperaturile foarte mari aplicate în timpul regenerării active și forțate pot duce la acumularea de cenușă și îmbătrânire. Crearea de cenușă este tratată prin intervenții fizice, cum ar fi curățarea chimică, curățarea cu ultrasunete sau înlocuirea DPF. “
Text original:
“The very high temperatures applied during Active and Forced Regeneration can lead to an accumulation of ash and aging. The build-up of ash is treated by physical intervention such as chemical cleaning, ultrasonic cleaning or replacement of the DPF.” BM Catalyst

Inainte de montajul filtrului de particule curatat, reconditionat sau nou, trebuie obligatoriu sa se verifice urmatoarele:

  • Sonda Lambda
  • Valva EGR
  • Senzorul de presiune diferentiata DPF
  • Senzorul de temperatura
  • Injectoarele
  • Turbina
  • Corp clapeta
  • Supapa EGR
  • Sistemul de admisie – amestec
  • Precatalizatorul de oxidare (dupa caz)
  • Caliatea uleiului
  • Calitatea filtrului de aer

Mai jos gasiti câteva sfaturi de care trebuie sa tineti cont în vedere întreținerii, dupa reparația sau inlocuirea filtrului DPF/FAP:

  • Este obligatorie resetarea ECU sau rescrierea functiei filtrului de particule dupa montaj. Folositi ghidul productortului la resetarea ECU,
  • Eliminati toate defectiunile care au contribuit la infundarea acestuia,
  • Verificati si completati aditivul de regenerare,
  • Faceti schimul de ulei si folositi ulei de motor corespunzator ,
  • Folositi combustibil de buna calitate,
  • Folositi o tehnica de conducere conforma (faceti din cand in cand un drum in regim de autostrada astfel incat regenerarea filtrului sa se faca automat),
  • Faceti regulat reviziile auto,
  • Folositi piese de schimb de buna calitate,
  • Verificati garniturile de etansare si senzorii si schimbati-le de cate ori e necesar,

Pasta de etansare, folosita impropriu, duce la incalzirea in puncte fierinti si poate duce la deteriorarea ceramicii filtrului de particule .

Cand trebuie sa inlocuiti filtrul de particule sau elementul filtrant:

  • cand este spart sau ars,
  • cand a fost curatat impropriu, operatie care a dus la epuizare sau blocarea lui,
  • cand s-au facut in mod excesiv regenerari fortate,
  • cand a fost fizic eliminat si anulat din computerul masinii si masina nu mai functioneaza corespunzator,
  • cand este imposibil de indepartat cenusa pietrificata( de regula se intampla din cauza utilizarii masinii cu probleme majore la turbina -blocare turbina- sau curatarea neadecvata).

Garantia
Meteor Serv acorda garantie pentru oricare dintre lucrarile executate.
Garantia este valabila in conditiile respectarii unei folosiri adecvate a masinii, daca nu au intervenit agresiuni fizice asupra piesei, defectiuni la motor, defectiuni valva EGR, corp clapeta, injectoare, defectiuni turbina sau senzori de presiune si temperature aferente filtrului de particule.
Meteor Serv asigura servicii post garantie la preturi cu discount de pana la 50%.